Mijając na ulicy zakład pogrzebowy, w głowie automatycznie zaczynają kotłować się nam myśli o śmierci. Choć nie jest ona zazwyczaj przez nas oczekiwana, wokół śmierci pojawia się wiele domysłów, mitów oraz rozważań. Zdajemy sobie też sprawę z naszej przemijalności i nietrwałości, a podświadomość podpowiada cichutko, że nie znamy dnia ani godziny.

Organizacja pogrzebu – lista wymaganych dokumentów.

Nigdy nie zakładamy, że śmierć w jakimkolwiek stopniu dotknie nas lub naszych bliskich. Ciesząc się każdą chwilą i w pełni korzystając z życia, pragniemy wręcz, by móc w jakiś niewytłumaczalny mistyczny sposób ją ominąć. Jednakże niestety, śmierć dopada prędzej czy później i nie ma względu na osobę. Kiedy w gronie najbliższych i najdroższych nam osób wydarzy się zgon, dobrze wiedzieć, co właściwie powinniśmy zrobić, by ostatecznie nieboszczyk mógł spocząć w spokoju.

Niestety prawdą jest, że naszym krajem rządzi biurokracja. Nikogo zatem nie powinna dziwić ilość przygotowania koniecznych dokumentów, by wybrana przez nas firma mogła świadczyć usługi pogrzebowe. Dodatkowo wiele zakładów udostępnia do wiadomości publicznej spis wszystkich formalności, jakich należy dopilnować. Taki spis możemy znaleźć m.in. na stronie internetowej nekropolis.com.pl. Pierwszą i w zasadzie najważniejszą sprawą jest karta zgonu. Tylko i wyłącznie z nią uzyskamy akt zgonu w Urzędzie Stanu Cywilnego. Karta zgonu wydawana jest przez lekarza potwierdzającego śmierć, w przypadku osób zmarłych w domu, w pracy czy innym miejscu (poza placówką zdrowia). Dopiero po jej otrzymaniu wraz z dowodem osobistym nieboszczyka należy udać się do USC. Z wyżej wspomnianymi dokumentami należy udać się do firmy, która będzie świadczyć usługi pogrzebowe. Należy pamiętać również o karcie ZUS (KRUS) lub zaświadczaniu o zatrudnieniu, gdyż bez nich uzyskanie świadczenia pieniężnego nie będzie możliwe. Celem rozpoczęcia współpracy z zakładem pogrzebowym niezbędne będzie także posiadanie własnego dowodu osobistego.